Doa Untuk Seseorang yang Kita Cintai





Doa adalah senjata bagi umat mu’min, dalam berbagai masalah kita harus berdoa kepada Allah SWT. dengan doa juga adalah bukti kelemahan kita sebagai makhluk yang lemah, tiada daya dan upaya kecuali atas pertolongan Sang Khaliq, Allah SWT.

Berikut ini kami hadirkan doa permohonan kepada Allah ketika hati bertanya-tanya tentang seseorang yang kita cintai.

Yaa Allah, sekiranya telah Engkau catatkan ia milikku, tercipta buatku, satukanlah hatinya dengan hatiku, titipkanlah kebahagiaan antara kami, agar kemesraan itu abadi.

Yaa Allah Yaa Rabbku yang Maha Mengasihani, seringkanlah kami melayari hidup ini, ketepian yang sejahtera dan abadi, maka jodohkanlah kami.

Tetapi Yaa Allah, sekiranya telah Engkau taqdirkan ia bukan milikku, bawalah dia jauh daripada pandanganku, luputkanlah ia dari ingatanku, dan periharalah aku dari kekecewaan.

Yaa Allah Yaa Rabbku yang Maha Rahman, berikanlah aku kekuatan menolak bayangannya jauh ke langit, hilang bersama senja yang merah, agar ku sentiasa tenang, walaupun tanpa bersama dengannya.

Yaa Allah, pasrahkanlah aku dengan taqdir-Mu, sesungguhnya apa yang telah Engkau taqdirkan adalah yang terbaik untukku, sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui segala yang terbaik buat hamba-Mu ini.

Yaa Allah, cukuplah Engkau yang menjadi pemeliharaku di Dunia dan Akhirat, dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini.

Jangan Engkau biarkan aku sendirian di Dunia ini maupun di Akhirat, jangan menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran.

Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang Beriman, agar aku dan ia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup ke jalan yang Engkau Ridhai.

Yaa Allah, dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang Soleh dan Solehah, berikanlah kami kebahagiaan di Dunia dan Akhirat, dan periharalah kami dari azab api Neraka.

Aamiin Yaa Rabbal’aalamiin.

Sumber: amalkan.com



Halaman Berikutnya:

0 Response to "Doa Untuk Seseorang yang Kita Cintai"

Post a Comment